20100525

şemsiye kullanmadan güneşten nasıl korunulur isimli yazı.

photo

güneşten korunmak kolay gibi gözükse de başlı başına çaba gerektiren bir olay! özellikle cildi hassas insanlar (misal ben) bu hususta oldukça dikkatli davranmalı. aksi halde güneş lekeleri veya ekzama tarzı cilt problemleri ile karşılaşmak mümkün. üç sene öncesine kadar doğru dürüst üstüne düşmediğim bi konuydu bu korunma meselesi. ne zaman ki yüzümde çeşitli nedenlerden dolayı oluşan ekzamatik lekeler ile hem sağlık hem de moral açısından olumsuz günler geçirdim, işte tam o zaman ister istemez bir cildiyeciden diğerine koşmak zorunda kaldım ve aslında biraz "zorla" koruyucu kremleri düzenli olarak kullanmaya başladım. böylelikle hayatımda sıklıkla yer alan 'kendi başına gelmeden bilemessin' felsefesi bu durumda da başarılı bir önerme olarak kendini gösterdi.

güneş önemli arkadaşlar. kendimi yok işte yararı olduğı kadar zararı da var deyip doktor gibi hissetmek istemiyorum (hem doktor mu olmam gerekiyor canım bana güvenmeniz için değil mi)ama tecrübeyle sabit olduğu nu siz de görüyorsunuz. şimdi şöyle ki, ben normalde cildim güneşe karşı hassas olduğundan 45+ veya 50+ faktör losyonlar kullanıyorum. güneşe her çıkıştan 20 dk. önce sürmeniz gerekiyor. cildinizde bir problem yoksa daha az faktörlü kremleri de tercih edebilirsiniz tabii. bu faktör dedikleri şey de bildiğim kadarıyla gün içinde güneşe kaç kere maruz kalacabileceğinizi temsil eden bir rakam.

bu arada japon milleti çok güzel yapıyor bu işi. nereye gittiysem gördüm ki gadget gibi geziyorlar; ne kameraları eksik ne atıştırmalıkları ne de şemsiyeleri (güneşte kullandıklarından bahsediyorum). acil durumlar için yaratılan bir ırk oldukları görüşündeyim...

neyse, işte üç yıl kadar önce coppertone la başladım sevgili güneşten korunmaya ve hala da kullanırım. memnunum evet. sadece bu sene bir değişiklik yapıp yüzüm için daylong extreme aldım. bunun nedeni nemlendirici görevi de yapması ve bütün bir gün tek bir kullanımın yeterli olmasıydı. ayrıca çilleri olan insanlar için faydalı bir korumaymış öyle diyorlar. güzel, onu da tavsiye ederim. bunun dışında bir çok markanın kendine has ürünleri var ama aslında hepsi aynı kapıya çıkıyor. çok uçuk markaları tercih etmezseniz, fiyatları da genelde aynı düzeyde (:

böyle işte! güneşi seviyoruz tabii, alınmasın. çok güzel bir yaz olsun tatil yapalım gezelim. az güneş yanıklı, ama şukela bronzluğunda bir yaz. hadi bakalım.

Hiç yorum yok: